Veenädal

Veenädala kokkuvõte

Veenädala raames mängiti veega nii toas kui ka õues. Lavastusmängu „Päike, sulata lumi“ kaudu said lapsed teada, mida päike lumega teeb ja seda jälgiti õues. Lapsed teadsid, et taimed vajavad kasvamiseks vett. Lapsed leidsid ja märkasid ise õues lumikellukesi ja asusid lavastusmängu põhjal lilledele vett valama.

Sõimerühmades tutvuti kraani- ja pudeliveega, vaadeldi pudelis liikuvaid mulle. Harjutati iseseisvalt vett valama ühest nõust teise, tutvuti vees elavate loomadega: kalad, konn ja pardid ning lapsed mängisid veemänge, kus sai loomi ujutada. Lisaks veel loendati,  õpiti suurusi ja värvusi, tehti muusikat ja vaadati arvutist, kuidas päris kalad ja kilpkonnad ujuvad, värviti ja kleebiti kalu, õpiti liisusalme ja kuulati laulu kaladest, õpiti mulle puhuma, tehti mullivett veest ja seebist, mis oli kõige lõbusam tegevus. Lapsed said teada, et taimede kasvamiseks on vaja vett, lapsed said ise sibulaid ja seemneid kasta. Õues jälgiti jää ja lume sulamist mänguväljakul. Igapäevategemiste käigus õpiti, et kätepesu järgi tuleb kraan ise kinni panna.

Õpiti 1 liitrit tundma, kuulati helisid erineva tasemega veega nõudes, tekitati vihmapilve, arutleti vee tähtsusest loodusele ja kõigile elusolendeile, kujutati vihmapiiska ja elu selle sees. Meisterdati akvaariumi, vooliti asukaid sinna sisse.

Mängiti lõbusaid mänge “Laevukesed ujuvad,”  “Allikas ja kosk”. Tehti erinevaid katseid:  “Vee peal või vee all?”, saadi teada, et rasked vajuvad põhja ja kerged ujuvad vee peal. Katse “Kas pipar kardab nõudepesuainet”, “Roniv vesi” – vaadati, kuidas värviline vesi hakkab mööda volditud paberit liikuma. “Vee reostumine” – vaadati milliseks muutub vesi kui puhta vee sisse panna erinevaid asju. Arutleti teemadel:  “Milleks kasutatakse vett?”,  “Mis asi see vesi on?” – uuriti vett, vaadati, nuusutati ning lõpuks maitsti, võrreldi tavalist kraanivett ja gaseeritud vett. Arutleti, mitu olekut on veel: jää, aur, vedelik. Tehti jääkuubikuid, mille sisse pandi marju ja järgmisel päeval vaadeldi, mis juhtub jääkuubikuga kui ta veega kokku satub. Arutleti, kes elavad vees, meisterdati ja joonistati akvaariume ja kalu.

Jälgiti jää sulamist õues, ujutati purjekaid veeloigus. Vaadati videot „Kuhu läheb tilgu“ – vee teekonnast kraani, tehti katseid, mõõdeti vee koguseid erinevate nõude ja mõõdukannuga.

Uuriti “Suurt mereraamatut” vähemtuntud mereasukaid. Värviti akvaariumi, joonistati sisse kivikesi, taimi ja kalu. Suuremad lapsed juhendasid ja abistasid väiksemaid kunstitöös „Akvaarium“. Õues uuriti luubiga sulavett. Arutleti veekogudest, täideti töölehti, kuhu tilgud lähevad, tehti kunstitöid veealusest maailmast.

Arutleti teemal vee vajalikkusest inimestele ja taimedele. Kuulati ja õpiti luuletust “Veelugu”. Vaadati, millised näevad välja erinevad pilved ning kuulati vihmahäält (internetist). Räägiti vihma vajalikkusest loodusele. 

Tehti erinevate maitsetega vett ja arutleti, mis on veele lisatud ning hinnati, mis kõige rohkem meeldid. Moodustati tähtedest sõna „vesi“, täideti töölehti „Milleks me vett kasutame“ ja selle tutvustamine teistele ning „Veeringlus“. Kasutati mahlapressi erinevate mahlade pressimiseks. Vaadeldi, kuidas tekib vee aur. Arutleti veeringluse teemal. Tehti katse Hiina kapsa ning toiduvärvidega ja vaadeldi ning arutleti, mis juhtub kapsaga.

       

 

 


märts 25, 2022 | Määratlemata




bottom
COVID-19 LEVIKU TÕKESTAMISE PLAANLoe lähemalt